Meer impact met Quality Views door onze nieuwe Branded Content oplossingen

Lanceren nieuwe titels en unieke branded content features 1

Datum

Categorie

Categorie

Inhoud

Als online publisher begrijpen wij hoe belangrijk het is om een verhaal over te brengen met branded content. Er wordt immers veel tijd en aandacht aan content besteed om het gewenste aantal impressies te realiseren. Dit geldt niet alleen voor editorial content, maar is bij branded content minstens net zo belangrijk. Of het nu gaat om het overbrengen van een concrete merkboodschap of het creëren van merk bereik en viewability, de content dient binnen de juiste doelgroep door zoveel mogelijk lezers geconsumeerd te worden. Dat laatste blijkt voor veel publishers vaak een grote uitdaging.

Branded Content

Branded content is een merkboodschap in een vertrouwd jasje. Klinkt simpel, maar toch hebben veel publishers moeite om het gewenste aantal Quality Views op content samenwerkingen te realiseren. Een lezer langer dan 15 seconden op een gesponsord artikel vasthouden kan soms lastig zijn.

Publishers halen dan ook alles uit de kast om de content via verschillende kanalen onder ogen te krijgen. Gelukkig komt met onze nieuwe Branded Content oplossing daar eindelijk verandering in. We leggen je graag uit hoe we dit doen.

Unieke oplossing

Begin maart hebben we op Manly een belangrijke update uitgerold, waardoor de website een slimme Infinite Scroll ondersteunt. Bij normale infinite scroll wordt er op een ‘domme’ manier automatisch het eerstvolgende artikel ingeladen.

Met onze unieke implementatie hebben wij nu de volledige controle over welke content er onderaan welk artikel wordt ingeladen. Zo zien onze lezers gerelateerde content binnen dezelfde categorie, maar we kunnen daar nu ook branded content inladen. Een soort native artikel, maar dan automatisch ingeladen.

Visual van branded content implementatie

Dit kan per categorie voor hogere relevantie of onderaan elk artikel voor drastisch meer page views. Het gevolg? Een gigantische stijging in gemeten Quality Views op content die anders afhankelijk is van social, direct of search traffic.

Uit onze pilot met het Nederlandse crypto platform Litebit – te zien op de visual hierboven – blijkt dat gemiddeld 30% van de infinite scroll lezers converteert naar een Quality View, waarbij de ingeladen branded content langer dan 15 seconden op het scherm van de lezer blijft staan.

Deze content feature is nu ook op onze andere media titels uitgerold.

De gemeten resultaten

De implementatie heeft gezorgd voor zeer goede resultaten met betrekking tot on-page statistieken. Zo hebben we in slechts één maand de volgende cijfers gerealiseerd:

  • Bounce-rate met 46% gedaald
  • Aantal pageviews per sessie met 57% gestegen
  • Time-on-site met 33% gestegen
  • Quality View conversie 30% vanuit Infinite scroll

We hebben de techniek ontwikkeld met een optimale gebruikerservaring als uitgangspunt, waarbij we onze lezers zolang mogelijk op de website proberen te houden.

Impact maken met merk content

Dit is voor zowel adverteerder als lezer een win-win situatie is; de lezer krijgt relevante content te zien en adverteerder ontvangt meer Quality Views. Benieuwd naar hoe we dit met jouw merk in de praktijk kunnen brengen?

Get in touch en maak impact met branded content.

Stay up to date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

MEER

INSPIRATIE