Innovatie, groei en nieuwe titels bij Fullscreen Media

Lanceren nieuwe titels en unieke branded content features

Datum

Categorie

Categorie

Inhoud

Fullscreen Media heeft de afgelopen maanden een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt. Sinds december 2021 valt Manly onder Fullscreen Media, onze eigen online publishing en marketing agency. Manly oprichter Rik de Meulmeester heeft in deze nieuwe samenwerking zijn broer en ervaren online marketeer Bob de Meulmeester en content creator en social media-expert Jim Glansdorp bij het bedrijf betrokken. De samenwerking werpt direct zijn vruchten af, want binnen twee maanden groeide Manly naar ruim 2,5 miljoen pageviews. Hiermee is Manly direct één van de grootste spelers op het gebied van online lifestyle magazines voor mannen. En dit zijn pas de eerste grote stappen.

Manly groeit flink door

In november 2021 draaide Manly.nl ongeveer een half miljoen pageviews per maand. Binnen 2 maanden na de start van Fullscreen groeide Manly uit naar ruim anderhalf miljoen unieke bezoekers en ruim 3 miljoen pageviews. Door kwalitatieve content met hogere frequentie te publiceren hebben we onze on-page performance tevens een flinke boost gegeven. Zo blijven onze bezoekers nu langer op de website (Time on Site) en lezen ze aanzienlijk meer artikelen (pageviews per sessie).

We lanceren nieuwe Titels

De redactie van Fullscreen Media is uitgebreid met verschillende ervaren schrijvers. Om nieuwe doelgroepen te bereiken is er daarnaast ook gekeken naar een uitbreiding van ons publishing netwerk. Komende periode worden er daarom twee nieuwe titels gelanceerd. De meest voor de hand liggende is Womanly.nl, de vrouwelijke tegenhanger van het reeds succesvolle Manly.

Daarnaast hebben we in februari een nieuwe travel titel toegevoegd tot ons portfolio. Reisleven.nl is een travel & lifestyle magazine dat inspeelt op de reislustige en avontuurlijke reiziger van nu. Van de tofste hotels om te slapen, de meest unieke treinreizen tot de beste tips voor digital nomads.

Naast het lanceren van deze twee titels zijn we druk bezig geweest met het uitrollen van een splinternieuw stukje techniek. Met deze feature krijgen onze branded content partners bij ons nu eindelijk écht garantie op het behalen van hun belangrijkste KPI: de welbekende Quality Reads. Zo zorgen we ervoor dat merk boodschappen ook écht worden gelezen.

Direct resultaat

Deze ontwikkeling heeft tevens gezorgd voor indrukwekkende resultaten met betrekking tot on-page statistieken. Zo is binnen één maand op Manly.nl de bounce-rate met 46% gedaald, het aantal pageviews per sessie met 57% gestegen en blijven onze lezers gemiddeld 33% langer op de website.

Ook hebben we de Quality Reads meetbaar gemaakt en de resultaten zijn ver boven verwachting. Benieuwd naar hoe we dit weten te realiseren? Je leest er alles over in onze volgende update!

Benieuwd naar wat onze nieuwe feature voor jouw merk kan betekenen?

De aankomende weken geven we een mooie korting om onze partners en adverteerders kennis te laten maken met dit nieuwe product. Get in touch en we vertellen je er graag meer over!

Stay up to date

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

MEER

INSPIRATIE