Amsterdam, 25 september 2025 – Online uitgever Fullscreen Media heeft in 2025 de grens van 20 miljoen paginaweergaven en 5 miljoen unieke lezers doorbroken. Het bedrijf, opgericht in december 2022 door Rik de Meulmeester, Jim Glansdorp en Bob de Meulmeester, groeide in razend tempo uit tot een vaste waarde in het Nederlandse online medialandschap.
Met bekende titels als Manly.nl, Womanly.nl en Geldzaken.nl weet Fullscreen Media een breed en divers publiek te bereiken. Waar het begon met het reeds bestaande Manly.nl, is het portfolio inmiddels uitgegroeid tot meerdere succesvolle platformen die gezamenlijk miljoenen lezers per maand trekken.
Groeisprint in korte tijd
In het eerste jaar na oprichting wist Manly.nl al meer dan 1 miljoen maandelijkse bezoekers aan zich te binden. Daarna volgden nieuwe lanceringen: Womanly.nl, dat binnen één jaar uitgroeide naar maar liefst 3 miljoen unieke maandelijkse bezoekers, en Geldzaken.nl, dat inmiddels ruim 1 miljoen maandelijkse lezers telt.
“Geldzaken is ontstaan als een verlengstuk van de Geld & Carrière-categorie op Manly.nl”, vertelt Rik de Meulmeester, hoofdredacteur van Geldzaken.nl.
“Op Manly konden we niet al onze ideeën kwijt, omdat de balans in de content belangrijk was. Vanuit die gedachte is Geldzaken geboren. Amper een jaar na de lancering in 2024 kwam Geldzaken echt van de grond en inmiddels bereiken we maandelijks miljoenen Nederlanders. We proberen ingewikkelde financiële onderwerpen zoals belastingaangiftes en toeslagen begrijpelijk te maken, afgewisseld met verdiepende artikelen. Die combinatie lijkt een groot succes”, vervolgt hij.
Stevig fundament met Manly
Ook Manly.nl blijft groeien en behoudt een trouwe lezersschare. Jim Glansdorp, hoofdredacteur van Manly.nl, zegt daarover:
“We hebben met Manly de laatste jaren mooie stappen gemaakt. We hebben een consistente doelgroep die we bedienen met alle zaken waar de moderne Nederlandse man graag over leest. Manly is gegroeid naar een volwassen platform waar je alles leest rondom actualiteiten, finance, tech, sport en gezondheid. We blijven daarnaast constant innoveren en houden in de gaten wat er speelt rondom onze doelgroep. Ik behoor zelf tot onze eigen doelgroep, iets wat daarbij natuurlijk enorm helpt.”
“Dat we voor het einde van dit jaar de magische grens van 10 miljoen pagina weergaven hebben bereikt is echt een prachtige mijlpaal. Het laat zien dat er nog steeds veel behoefte is aan kwalitatieve content in de vorm van artikelen. Ook zijn we bezig onze doelgroep op nog meer manieren te bereiken in de toekomst. Het grote doel is dan ook van Manly een echt merk te maken.”
Succesformule van Fullscreen Media
Volgens medeoprichter Bob de Meulmeester zit het geheim van de groei niet alleen in de steeds betere contentkwaliteit, maar ook in de techniek achter de websites.
“Het succes is te danken aan toegankelijke en actuele content op websites die lekker lezen maar ook snel werken”, aldus Bob, Head of Marketing. “We hebben onze website-techniek vanaf de start volledig zelf ontwikkeld, waardoor onze platformen razendsnel zijn en kunnen concurreren met de grote spelers. We zijn elke dag bezig met het optimaliseren van de presentatie van onze content, de online marketing elementen en techniek erachter. Voor zover ik weet is er geen enkel ander bedrijf van onze omvang dat doet wat wij doen.”
Over Fullscreen Media
Fullscreen Media werd opgericht in januari 2022 en is uitgever van online lifestyle- en thema magazines zoals Manly.nl, Womanly.nl en Geldzaken.nl. Het bedrijf bereikt inmiddels meer dan 5 miljoen unieke lezers per jaar en noteert 20 miljoen paginaweergaven. Fullscreen Media onderscheidt zich met toegankelijke content, slimme technologie en een duidelijke focus op gebruiksvriendelijke websites.

